VUOSIKERTOMUS 2005

Puheenjohtajana on toiminut Marja – Leena Kuusijärvi, rahastonhoitajana Leena Hartzell ja sihteerinä Hanna Ailas.

Muut johtokunnan jäsenet ovat Tuula Aalto, Mona Alhanen, Arto Ertama, Meri Kujanpää, Göran Lindholm, Raija Rannema, Hannu Sallinen ja Seija Suominen.

Johtokunta on kokoontunut toimikauden aikana 4 kertaa (25.2.2005, 31.5.2005, 14.10.2005 ja 27.1.2006).

Liittoon kuului sen 52. toimintavuotena 9 kerhoa ja 282 (262) jäsentä, henkilöinä laskien 188 (189), koska monet henkilöt ovat kuuluneet kahteen tai useampaan kerhoon. Kerhojen yhteenlaskettu jäsenmäärä kasvoi, vaikka henkilöinä laskettuna se väheni yhdellä. Tämä tarkoittaa sitä, että yhä useammat viettävät vapaa-aikaansa tämän harrastuksen parissa yhä useampana päivänä viikossa.

Kerho                                 Jäsenmäärä

C-78                                   20 (20)

City                                     41 (39)

HCK                                   35 (31)

HeCa                                 31 (32)

HSSK                                 39 (25)

LCK                                    17 (17)

Mape                                  72 (71)

Tre                                      11 (13)

Vaasa                                16 (14)

Liiton tuloslaskelman mukaan kauden ylijäämä on 315,55 €.  Liitolla on rahaa noin 4.200 € (31.12.2005) eli taloudellinen tilanne on mainio.

Liitto on sponsoroinut Vaasan ja Tampereen kilpailuja osallistumalla matkakustannuksiin.

Liitto ja sen jäsenkerhot ovat järjestäneet vuoden aikana 15 kilpailua, joissa on ollut yhteensä 724 (868) osallistujaa, 136 (160) pelaajaa.  Lisäksi 13 pelaajaa osallistui Visbyssä 6.8. järjestettyihin kilpailuihin.

Täten kukin pelaaja on osallistunut keskimäärin 5.3 (5.4) kilpailuun.

Ystävyys ruotsalaisten kanssa jatkui. Keväällä 6 ruotsalaista paria osallistui HM – Sambaan, paras ruotsalaissijoitus oli toinen parilla Eva Engström – Stefan Wessman.  Kesällä kilpailtiin Visbyssä. Siellä suomalaisten menestys oli loistava, Meri Kujanpää – Matti Murto voittivat, Dora Hindrell – Arto Ertama olivat toisina ja Sirkka Rajala oli visbyläisen Jim Båtelssonin kanssa kolmantena. Syksyllä Visbystä osallistui 10 paria SM – Sambaan, paras ruotsalaissijoitus oli seitsemäs parilla Patrik Joelsson – Brittan Malmqvist.

Ja sitten kisoihin ja tuloksiin:

HSSK järjesti Sitoumussamban HM kilpailut (19.1 / 5 peliä / 20 paria)

Voiton ottivat pari Irma Koskela-Kanervo  Pentti Kanervo Mape, toisena Raimo Mäenpää – Pertti Säteri HeCa ja kolmantena Meri Kujanpää – Kyösti Kärkkäinen City.

Vaasan kisat (12 – 13.3 / 7 canastaa / 22 paria) Voitto meni parille Leena Hartzell Mape – Seija Suominen HeCa, toisena Esko Pihlajamäki – Jouko Vehniäinen Vaasa, kolmantena Sven Sandberg – Kalervo Kallio Vaasa.

Canastan Suomen Mestarit (2.4 / 5 canastaa / 32 paria) ovat Raija Lahti – Hannu Sallinen Tampere toisen kerran peräkkäin, toisena Anja ja Pauli Hätönen LCK, kolmantena Marja – Leena Kuusijärvi Pentti Rajala City.

Joukkuesamban SM (23.4 / 5 sambaa / 30 paria) voittanut joukkue oli nimeltään Pitsinnyplääjät, jonka muodostivat HCKlaiset Tuula Aalto ja Leena Marttinen sekä Kaj Karlsson – Ensio Mäkelä, paras pari oli Raimo Mäenpää – Pertti Säteri HeCa.

City järjesti Samban HM (7.5 / 5 sambaa 28 paria), mestaruuden vei pari Rauni Eklund – Liisa Kallio-Rae HeCa, toisena Eva Engström – Stefan Wessman Visby, kolmantena Terttu Linden – Raili Parkkila LCK.

Tampereen Aitorannassa (20 – 21.8 / 7 canastaa / 24 paria) olivat voitokkaita pari Erik Kärr – Martti Kujanpää Vaasa, toisena Seija Juote – Meeri Rintamäki HeCa, kolmantena Meri ja Arja Kujanpää City.

Sitoumussamban SM (24.9 / 5 peliä / 16 paria) tuli parille Raimo Mäenpää – Pertti Säteri HeCa, toisena Sirkka Rajala – Aira Ylenius City, kolmantena Marja-Leena Kuusijärvi – Pertti Rajala.

Canastan HM (8.10 / 5 canastaa / 38 paria) voiton uusi pari Leo Linden – Martti Murto HSSK, toisena Anja ja Pauli Hätönen LCK, kolmantena Pekka Hartzell – Iiro Rannema Mape.

Samban Suomen Mestaruuskilpailuissa (29.10 / 5 sambaa / 36 paria) voiton vei pari Pertti Hiihtola – Timo Määttänen Mape, toisena Kaj Karlsson – Ensio Mäkelä HCK, kolmantena Terttu Linden – Raili Parkkila LCK.

Vuosikokouksen yhteydessä järjestetyn kilpailun (19.2 / 2 canastaa + 2 sambaa / 28 paria) voitti pari Marja-Leena Kuusijärvi – Pertti Rajala City.

Mapen Kevätkisat Sopukassa (21– 22.5 / 6 sambaa / 16 paria) voitti pari Pertti Hiihtola – Timo Määttänen Mape.

Alpon kisat (5.7 / 3 sambaa / 18 paria)  voitti Kaarina ja Raine Kangas Heca.

Mapen syksyn kilpailut Sopukassa (19 - 20.11 / 7 sambaa / 14 paria) voitti pari Pekka Hartzell – Iiro Rannema.

Johtokuntien kisat (3.12 / 2 canastaa + 2 sambaa / 18 paria) voitti jälleen HCK:n joukkue, jossa pelasivat Ensio ja Jarmo Mäkelä   sekä Tua ja Jarmo Taipale. Henkilökohtaisen kilpailun voitti pari Ensio ja Jarmo Mäkelä – HCK.

Itsenäisyyspäivän kilpailut (6.12. / 5 sambaa / 22 paria) voitti Ensio Mäkelä HCK.

Vuoden paras pelaaja palkinnon saajia on vuonna 2005 2 pelaajaa samalla pistemäärällä 50 eli Raimo Mäenpää ja Pertti Säteri, koska he pelasivat kaikki kilpailut yhdessä, enimmäispistemäärä oli 90.

Helsingissä, tammikuun 27. päivänä 2006

psta Hanna Ailas