VUOSIKERTOMUS 2006

Puheenjohtajana toimi Marja – Leena Kuusijärvi, rahastonhoitajana Leena Hartzell ja sihteerinä Hanna Ailas.

Muut johtokunnan jäsenet olivat Tuula Aalto, Mona Alhanen, Arto Ertama, Meri Kujanpää, Göran Lindholm, Raija Rannema, Hannu Sallinen ja Seija Suominen.

Johtokunta kokoontui toimikauden aikana 3 kertaa (21.4.2006, 8.9.2006 ja 19.1.2007).

Liittoon kuului sen 53. toimintavuotena 9 kerhoa ja      (282) jäsentä, henkilöinä laskien      (188), koska monet henkilöt ovat kuuluneet kahteen tai useampaan kerhoon. Kerhojen yhteenlaskettu jäsenmäärä kasvoi, vaikka henkilöinä laskettuna se väheni yhdellä. Tämä tarkoittaa sitä, että yhä useammat viettävät vapaa-aikaansa tämän harrastuksen parissa yhä useampana päivänä viikossa.

Kerho                                 Jäsenmäärä

C-78                                   (20)

City                                     (41)

HCK                                   (35)

HeCa                                 (31)

HSSK                                 (39)

LCK                                    (17)

Mape                                  (72)

Tre                                      (11)

Vaasa                                (16)

Liiton tuloslaskelman mukaan kauden ylijäämä on         .  Liitolla on rahaa noin              (31.12.2006) eli taloudellinen tilanne on mainio.

Liitto on sponsoroinut Vaasan ja Tampereen kilpailuja osallistumalla helsinkiläisten matkakustannuksiin kuten  myös vaasalaisten osallistumista Helsingin ja Tampereen matkakustannuksiin.

Liitto ja sen jäsenkerhot ovat järjestäneet vuoden aikana 17 kilpailua, joissa on ollut yhteensä        (724) osallistujaa,        (136) pelaajaa.

Täten kukin pelaaja on osallistunut keskimäärin          (5.3) kilpailuun.

Ystävyys ruotsalaisten kanssa jatkui, tosin vain syksyllä Visbystä osallistui     2 paria SM – Sambaan.

Ja sitten kisoihin ja tuloksiin:

HSSK järjesti Sitoumussamban HM kilpailut (19./ 5 peliä / 20 paria)

Voiton ottivat pari Irma Koskela-Kanervo  Pentti Kanervo Mape, toisena Raimo Mäenpää – Pertti Säteri HeCa ja kolmantena Meri Kujanpää – Kyösti Kärkkäinen City.

Vaasan kisat (12 – 13.3 / 7 canastaa / 22 paria) Voitto meni parille Leena Hartzell Mape – Seija Suominen HeCa, toisena Esko Pihlajamäki – Jouko Vehniäinen Vaasa, kolmantena Sven Sandberg – Kalervo Kallio Vaasa.

Canastan Suomen Mestarit (2.4 / 5 canastaa / 32 paria) ovat Raija Lahti – Hannu Sallinen Tampere toisen kerran peräkkäin, toisena Anja ja Pauli Hätönen LCK, kolmantena Marja – Leena Kuusijärvi Pentti Rajala City.

Joukkuesamban SM (23.4 / 5 sambaa / 30 paria) voittanut joukkue oli nimeltään Pitsinnyplääjät, jonka muodostivat HCKlaiset Tuula Aalto ja Leena Marttinen sekä Kaj Karlsson – Ensio Mäkelä, paras pari oli Raimo Mäenpää – Pertti Säteri HeCa.

City järjesti Samban HM (7.5 / 5 sambaa 28 paria), mestaruuden vei pari Rauni Eklund – Liisa Kallio-Rae HeCa, toisena Eva Engström – Stefan Wessman Visby, kolmantena Terttu Linden – Raili Parkkila LCK.

Tampereen Aitorannassa (20 – 21.8 / 7 canastaa / 24 paria) olivat voitokkaita pari Erik Kärr – Martti Kujanpää Vaasa, toisena Seija Juote – Meeri Rintamäki HeCa, kolmantena Meri ja Arja Kujanpää City.

Sitoumussamban SM (24.9 / 5 peliä / 16 paria) tuli parille Raimo Mäenpää – Pertti Säteri HeCa, toisena Sirkka Rajala – Aira Ylenius City, kolmantena Marja-Leena Kuusijärvi – Pertti Rajala.

Canastan HM (8.10 / 5 canastaa / 38 paria) voiton uusi pari Leo Linden – Martti Murto HSSK, toisena Anja ja Pauli Hätönen LCK, kolmantena Pekka Hartzell – Iiro Rannema Mape.

Samban Suomen Mestaruuskilpailuissa (29.10 / 5 sambaa / 36 paria) voiton vei pari Pertti Hiihtola – Timo Määttänen Mape, toisena Kaj Karlsson – Ensio Mäkelä HCK, kolmantena Terttu Linden – Raili Parkkila LCK.

Vuosikokouksen yhteydessä järjestetyn kilpailun (19.2 / 2 canastaa + 2 sambaa / 28 paria) voitti pari Marja-Leena Kuusijärvi – Pertti Rajala City.

Mapen Kevätkisat Sopukassa (21– 22.5 / 6 sambaa / 16 paria) voitti pari Pertti Hiihtola – Timo Määttänen Mape.

Alpon kisat (5.7 / 3 sambaa / 18 paria)  voitti Kaarina ja Raine Kangas Heca.

Mapen syksyn kilpailut Sopukassa (19 - 20.11 / 7 sambaa / 14 paria) voitti pari Pekka Hartzell – Iiro Rannema.

Johtokuntien kisat (3.12 / 2 canastaa + 2 sambaa / 18 paria) voitti jälleen HCK:n joukkue, jossa pelasivat Ensio ja Jarmo Mäkelä   sekä Tua ja Jarmo Taipale. Henkilökohtaisen kilpailun voitti pari Ensio ja Jarmo Mäkelä – HCK.

Itsenäisyyspäivän kilpailut (6.12. / 5 sambaa / 22 paria) voitti Ensio Mäkelä HCK.

Vuoden paras pelaaja palkinnon saajia on vuonna 2006 2 pelaajaa samalla pistemäärällä 49 eli Marja – Leena Kuusijärvi ja Pentti Rajala, koska he pelasivat kaikki kilpailut yhdessä, enimmäispistemäärä oli 90.

Helsingissä, tammikuun 27. päivänä 2007

psta Hanna Ailas